Over ons

Terug naar over ons

Welkom bij onze FAQ-pagina! Hier vind je antwoorden op veelgestelde vragen over onze producten, diensten en procedures. Of je nu meer wilt weten over ons bestelproces, de levering, onze betalingsmogelijkheden of iets anders, we hebben de antwoorden voor je. Bekijk hieronder onze lijst met veelgestelde vragen en vind snel de informatie die je zoekt. Als je vraag er niet tussen staat, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. We helpen je graag verder.

Huren van materialen

Wil je graag een vrijblijvende offerte ontvangen voor onze materialen? Dat kan eenvoudig via onze webshop! Bekijk ons assortiment, plaats de gewenste materialen in je winkelmandje en ga naar het check-out formulier. Vul daar de benodigde informatie in.

Ons team zal vervolgens binnen een werkdag aan de slag gaan om een op maat gemaakte offerte voor je op te stellen. Je zit nergens aan vast en het is geheel vrijblijvend.

Wij streven ernaar om alles binnen een werkdag te verwerken. Als je een offerte aanvraagt voor een stretchtent, pagodetent, aluhal of met op- en afbouw, kan het iets langer duren.

Zeker! Vul snel je offerteaanvraag in via het winkelmandje en bel even een van onze collega’s om alles door te spreken.

Je kunt op onze website zonder verplichtingen een offerte aanvragen. Je bent dan nog nergens aan gebonden. Na het indienen van je aanvraag ontvang je een op maat gemaakte offerte via e-mail. Pas nadat je deze offerte hebt bevestigd, worden de materialen daadwerkelijk gereserveerd.

Wordt je bestelling deze week geleverd of afgehaald? Bel dan even met een van onze medewerkers via 073 20 44 044 en houd je projectnummer bij de hand. Duurt het nog wat langer? Geen probleem! Je kunt eenvoudig reageren op de offerte per e-mail of mailen naar info@arendje.nl en aangeven wat je graag aangepast wilt hebben, vergeet je projectnummer niet!

In de meeste gevallen is het niet mogelijk om een bevestigde offerte kosteloos te annuleren. We denken echter graag met je mee om een passende oplossing te vinden. Neem hiervoor contact op met een van onze medewerkers via 073 20 44 044 of stuur een e-mail met je projectnummer naar info@arendje.nl.

Alle vermelde prijzen gelden per dag en zijn gebaseerd op een gebruiksduur van één dag. Je kunt de gehuurde materialen een werkdag eerder laten bezorgen of zelf ophalen en een werkdag later retourneren, zodat je voldoende tijd hebt voor de voorbereiding van je evenement of feest.

Wil je de materialen langer dan één dag gebruiken? Dan geldt er een toeslag per extra dag, zoals vermeld bij het desbetreffende product op onze website. Voor verhuurperiodes langer dan twee dagen maken we graag een maatwerk prijsafspraak.

Je kunt materialen huren voor de periode die je nodig hebt. De huurperiode is flexibel en kan variëren van één dag tot meerdere dagen, afhankelijk van je wensen. Vul de gewenste huurperiode in bij je aanvraag en wij zorgen voor een passende offerte.

Wij werken met een staffel, wat betekent dat er een meerprijs geldt voor een langere huurperiode. Om je een juiste prijs te geven, kun je het beste een vrijblijvende offerte opvragen met de gewenste huurperiode.

Alleen in onze piekperiode’s. in de maanden mei, juni, september en december geldt er een minimaal bestelbedrag.

Hoe meer je huurt, hoe beter, maar we werken niet met extra kortingen bij grotere bestellingen.

Als je bij ons materialen meerdere dagen huurt, betaal je hiervoor extra. Op de offerte zie je het kopje “staffel” waarin de prijs wordt aangepast. Als je materialen bijvoorbeeld één dag huurt, is de staffel 1. Huur je ze twee dagen, dan betaal je 25% extra voor de tweede dag, waardoor de staffel 1,25 wordt.

Als je materialen op vrijdag nodig hebt, betaal je alleen voor de vrijdag. Je mag de materialen dan op donderdagmiddag ophalen en op maandagochtend retour brengen. Bij eventueel transport wordt het transport op donderdag en maandag geregeld.

Als je materialen op zaterdag nodig hebt, betaal je alleen voor de zaterdag. Je mag de materialen dan op vrijdagmiddag ophalen en op maandagochtend retour brengen. Bij eventueel transport wordt het transport op vrijdag en maandag geregeld.

Als je materialen op zondag nodig hebt, betaal je alleen voor de zondag. Je mag de materialen dan op vrijdagmiddag ophalen en op maandagochtend retour brengen. Bij eventueel transport wordt het transport op vrijdag en maandag geregeld.

Openingstijden

In piekperiodes zijn wij op zaterdagochtend open. Telefonisch zijn wij dan bereikbaar tussen 8:00 en 10:30 uur. Twijfel je of het een piekperiode is? Kijk dan even bij onze openingstijden: openingstijden.

Nee, op zondag zijn wij gesloten.

Betalingsinformatie

Bij ieder artikel staat de prijs zowel inclusief als exclusief BTW.

De betaling voor je bestelling moet 24 uur van tevoren worden voldaan via iDeal of bankoverschrijving, met vermelding van het factuurnummer.

Betalen aan de chauffeur, pinnen en contante betalingen zijn niet mogelijk.

Tijdens het bestellen kun je ervoor kiezen om kosten voortvloeiend uit schade ten gevolge van brand en/of storm eigen risico af te kopen. Kies je ervoor om dat niet te doen, dan ben je hiervoor zelf verantwoordelijk.

Dit is geen verzekering, maar een afkoop van het eigen risico bij brand- en stormschade. Het is niet verplicht, maar bij sommige materialen kan het wel aan te raden zijn.

Nee, de transportkosten worden apart berekend en zijn niet inbegrepen in de huurprijs. De kosten voor transport zijn afhankelijk van de afstand en de omvang van de bestelling. Wij informeren je graag over de specifieke transportkosten zodra je een bestelling hebt geplaatst.

De factuur ontvang je doorgaans 1,5 tot 2 weken voor de levering, tenzij anders afgesproken. De betaling dient voor de levering te worden voldaan, via iDeal of een bankoverschrijving onder vermelding van het factuurnummer.

Ja, alle materialen dienen voor levering betaald te worden. Betaling kan via iDeal of een bankoverschrijving, onder vermelding van het factuurnummer.

Je betaalt voor het aantal dagen dat je de materialen gebruikt. Zorg er dus voor dat je de juiste huurperiode invult bij je aanvraag.

Dit hangt af van voor wanneer het project is. Neem contact op met een van onze medewerkers om een project te annuleren en houd je projectnummer bij de hand.

Materialen

Onze website beschikt niet over een voorraadsysteem. Je kunt dus gerust bestellen wat je nodig denkt te hebben. We doen ons uiterste best om aan al jouw wensen te voldoen. Mocht een artikel onverhoopt niet beschikbaar zijn, dan nemen we contact met je op om samen een passend alternatief te vinden.

De meeste apparaten hebben een gebruikershandleiding en deze kan je online vinden bij het betreffende artikel. Mocht je er toch niet uitkomen, bel gerust! We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08:00 en 17:00 uur op het nummer 073 2044 044.
Let op: reclamaties achteraf zijn niet mogelijk.

We hebben een spreekkamer waar ons mastiek gepresenteerd staat. Wil je graag andere materialen bekijken? Dat kan! Bereid van tevoren voor wat je graag wilt zien en maak een afspraak met een van onze collega’s.

We verhuren geen echte decoratie, maar we bieden wel diverse aankleding aan. Denk hierbij aan tafeldecoratie, lampen, kleden en gekleurde lopers. Meer informatie vind je op onze website: aankleding.

Wij hebben een breed assortiment aan verhuurmaterialen. Indien je toch niet kunt vinden wat je zoekt, neem dan contact met ons op. Wellicht kunnen wij je alsnog verder helpen.

Ja, onze tenten zijn waterdicht. Ze bieden bescherming tegen regen, zodat je evenement in alle weersomstandigheden doorgang kan vinden.

Ja, een heater mag in een tent worden gebruikt, maar het is belangrijk om een geschikte, veilige heater te kiezen die specifiek is ontworpen voor gebruik in afgesloten ruimtes, zoals tenten. Zorg ervoor dat de heater voldoet aan de veiligheidsnormen en dat er voldoende ventilatie is. Het is ook belangrijk de heater niet te dicht bij brandbare materialen te plaatsen.

Wij verhuren ook heaters voor in een tent. Je kunt ons assortiment vinden op de volgende link: heaters en overige verwarming.

In een 400 liter koelkast passen ongeveer 6 tot 8 kratten bier, afhankelijk van de afmetingen van de kratten. Een standaard krat bier bevat meestal 24 flesjes of blikjes van 30 cl. Omdat de indeling van de koelkast ook van invloed kan zijn op de beschikbare ruimte, is dit een schatting. Het is altijd goed om de precieze afmetingen van de kratten te vergelijken met de indeling van de koelkast voor een nauwkeuriger resultaat.

Wij rekenen met 60 cm zitruimte per persoon. Voor onze tafels hanteren we de volgende indeling: een tafel van 120 cm is geschikt voor 2 personen aan één kant, een tafel van 180 cm biedt ruimte voor 3 personen aan één kant en een tafel van 240 cm is geschikt voor 4 personen aan één kant. Zo kun je eenvoudig inschatten hoeveel personen er aan de tafel passen.

Ja, alle stoelen passen onder onze dinertafels.

Nee, als je bang bent je vloer te beschadigen, adviseren we om zelf viltjes onder de materialen te plakken. Let er wel op dat je ze weer verwijdert voordat je de materialen retourneert.

Wij verhuren servies en bestek per 10 stuks. Glaswerk wordt per krat verhuurd. De exacte aantallen kun je terugvinden bij elk artikel. We verhuren geen losse items. Heb je bijvoorbeeld 11 personen? Dan kun je 2×10 stuks bestellen.

Wij leveren alleen het apparaat. Let goed op of het apparaat op 230V of 400V werkt. Indien nodig, hebben we ook verlengkabels beschikbaar om te huren. Je kunt ons assortiment hier bekijken: stroomkabels.

Dit kun je terugvinden bij het artikel zelf op onze website onder het kopje specificaties. Staat de informatie daar niet bij? Neem dan gerust contact met ons op, dan zoeken wij het voor je na.

Ja, al onze apparatuur wordt NEN-gekeurd. Dit betekent dat het voldoet aan de gestelde veiligheidsnormen en geschikt is voor gebruik. We zorgen ervoor dat alle apparatuur in topconditie is en veilig kan worden ingezet voor jouw evenement.

Wij hebben een eigen technische dienst (TD) afdeling. Alle materialen die retour komen, worden zorgvuldig getest, grondig schoongemaakt en opnieuw ingepakt, zodat ze in uitstekende staat zijn voor de volgende verhuur. Dit zorgt ervoor dat je altijd betrouwbare en goed onderhouden materialen ontvangt.

Nee, een product dat op gas werkt, wordt niet inclusief gasfles geleverd. De gasfles dient apart te worden besteld. Mocht je hulp nodig hebben bij het bestellen, staan we natuurlijk voor je klaar!

Nee, wij zijn een verhuurbedrijf. Af en toe organiseren we een veiling waarin we items verkopen. Houd daarvoor onze socials goed in de gaten!

Nee, materialen mogen niet uit hun kooi gehaald worden.

Taps & dranken

Onze taps worden standaard geleverd met een bajonetaansluiting, waarmee je alle fusten van Inbev kunt tappen. Heb je je bier ergens anders besteld? Zorg dan zelf voor de koolzuur en let op de aansluiting die je nodig hebt.

Nee, helaas bieden we geen korting op een bar wanneer je bier bestelt.

Wij hebben de volgende dranken beschikbaar: dranken.

Bestel je bier bij ons? Geen zorgen, je kunt de ongebruikte fusten gewoon terugbrengen. Onze medewerkers adviseren je graag over de hoeveelheid die je nodig hebt. Let wel, als je meer dan 50% van de fusten retourneert, brengen wij 25% aan handlingkosten in rekening. Voor onze andere dranken geldt geen retourrecht.

Onze richtlijn is dat tijdens een feestje meestal de helft van de gasten bier drinkt. Een goed uitgangspunt is dat een persoon ongeveer 10 glazen bier drinkt, wat neerkomt op 2 liter. Wil je advies over de hoeveelheid bier die je nodig hebt? Neem dan gerust contact met ons op.

Dit bier kunnen wij eventueel voor je bestellen, maar houd er rekening mee dat het wel geretourneerd kan worden, maar niet gecrediteerd wordt. Het betekent dat je het bier terug kunt brengen, maar we zullen geen terugbetaling doen voor de geretourneerde producten. We adviseren je dan ook om goed in te schatten hoeveel je nodig hebt voordat je de bestelling plaatst.

Ja, als je bij ons een bar en bier bestelt, leveren wij ook koolzuur.

Transport

Bij de check-out op onze website heb je twee opties voor transport: flexibel transport en transport op afspraak.

Met flexibel transport leveren we altijd op een werkdag vóór de gebruiksdag en halen we de materialen een dag na de gebruiksdag weer op, met uitzondering van zon- en feestdagen. Je ontvangt altijd een werkdag voordat wij komen een e-mail met een tijdsindicatie.

Bij transport op afspraak kan je ook kiezen voor een specifiek dagdeel tegen een meerprijs. Je kunt hierin dan een voorkeur voor ochtend of middag doorgeven.

Helaas kunnen wij geen exacte transportkosten geven, omdat dit afhankelijk is van de locatie en de gekozen optie. De meest voordelige optie is flexibel transport. Voor een kostenindicatie kun je het beste een vrijblijvende offerte opvragen.

Leveringen vinden plaats van maandag tot en met vrijdag tussen 8:00 en 17:00 uur.

Bestellingen worden altijd een werkdag voor en na de gebruiksdag geleverd en opgehaald.

Je ontvangt altijd een richttijd van 2 uur per e-mail een werkdag voor levering en een werkdag voor retour, zodat je niet de hele dag hoeft te wachten.

Nee. Bij het ophalen van de goederen dient alles weer op dezelfde manier transportklaar te staan, op dezelfde locatie als waar de goederen zijn afgeleverd. Indien niet alle goederen transportklaar staan en wij op een later moment de resterende goederen moeten ophalen, worden hiervoor extra transportkosten in rekening gebracht.

Nee, wij leveren tot aan de eerste drempel. Bij retour dient alles ook weer op dezelfde plek klaar te staan.

Zorg ervoor dat de afleverlocatie toegankelijk is voor grote vrachtwagens of zich maximaal 10 meter verwijderd bevindt van een plek waar een vrachtwagen kan komen. De meeste materialen zijn verpakt op rolcontainers en/of pallets.

We leveren de materialen voor jou tot aan de eerste drempel, mits deze plek bereikbaar is voor rollende materialen en een harde, vlakke ondergrond heeft.

Alle materialen worden aangeleverd in kratten, kisten, rolcontainers en op pallets. Deze emballage goederen blijven op het afleveradres staan.

Bij het ophalen van de goederen dient alles weer op dezelfde manier transportklaar te staan, op dezelfde locatie als waar de goederen zijn afgeleverd.

Indien niet alle goederen transportklaar staan en wij op een later moment de resterende goederen dienen op te halen, worden hiervoor extra transportkosten in rekening gebracht.

In principe levert de chauffeur alleen de materialen af. De meeste zaken wijzen vanzelf, en bij sommige artikelen vind je op onze website ook handleidingen. Mocht je er dan nog niet uitkomen, neem dan gerust contact met ons op.

Zorg ervoor dat er iemand aanwezig is bij de levering van de materialen. Er dient bij de chauffeur getekend te worden voor ontvangst.

Bekijk direct na het bezorgen of je bestelling compleet en onbeschadigd is.

Sluit de apparatuur thuis direct aan om te controleren of alles naar wens functioneert.

Niet tevreden? Als je onverhoopt niet tevreden bent over de levering, laat het ons dan zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen 3 uur na ontvangst, weten.

Hiermee voorkomen we mogelijke discussies en wellicht kunnen we nog de gelegenheid vinden om het probleem op te lossen. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08:00 en 17:00 uur op het nummer 073 2044 044.

Let op: reclamaties achteraf zijn niet mogelijk.

Bij het ophalen moeten de materialen vanaf 8.00 uur ‘s ochtends gereedstaan op de rolcontainers of pallets. Zorg ervoor dat de gehuurde materialen bij retour op dezelfde manier klaarstaan als bij de levering en op een verharde ondergrond.

Een handige tip: maak foto’s bij levering om alles op dezelfde wijze te kunnen terugplaatsen.

Als de materialen veilig staan en de chauffeur er gemakkelijk bij kan, is dit geen probleem. Meld dit echter altijd even telefonisch, zodat we het correct kunnen verwerken.

Afhalen

Ons magazijn is gevestigd in Rosmalen.

Dat kan. Zodra je bestelling betaald is, kan iemand de materialen ophalen. Vergeet niet om een projectnummer mee te nemen.

De afhaaldag en -tijd kun je terugvinden op je vrijblijvende offerte. Ook de retourdag en -tijd staan vermeld op de offerte. Zo weet je precies wanneer je de materialen kunt ophalen en retour kunt brengen.

Alle materialen worden aangeleverd in kratten, kisten, rolcontainers en op pallets. Indien je de materialen komt afhalen ben je zelf verantwoordelijk voor het in- en uitladen.

Het is niet toegestaan om onze materialen, zoals bijvoorbeeld keukenapparatuur (bv. koelingen), plat te vervoeren. Zorg ervoor dat je de materialen ophaalt met een bus of bakwagen die uitgerust is met een laadklep.

Materialen mogen ook niet in een open aanhanger vervoert worden en wij laden gaan materialen met een heftruck achterin een auto / op een aanhanger.

Bekijk direct bij het afhalen of je bestelling compleet en onbeschadigd is.

Sluit de apparatuur thuis direct aan om te controleren of alles naar wens functioneert.

Niet tevreden? Als je onverhoopt niet tevreden bent over de materialen, laat het ons dan zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen 3 uur na ontvangst, weten. Hiermee voorkomen we mogelijke discussies en wellicht kunnen we nog de gelegenheid vinden om het probleem op te lossen.

We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 08:00 en 17:00 uur op het nummer 073 2044 044.

Let op: reclamaties achteraf zijn niet mogelijk.

Retour

Als je je materialen te laat inlevert, kunnen er extra kosten in rekening worden gebracht. Deze kosten worden vaak berekend op basis van het aantal dagen dat de materialen te laat zijn.

Het is belangrijk om de afgesproken inlevertijd aan te houden om onvoorziene kosten te voorkomen.

Neem contact met ons op als je denkt dat je materialen niet op tijd kunt inleveren, zodat we samen naar een oplossing kunnen kijken.

Wij verzorgen de schoonmaak van servies, bestek, glaswerk en linnen zonder extra kosten. We vragen je vriendelijk om deze materialen veegschoon en in hun originele verpakking terug te sturen, zoals bij de levering.

Het glaswerk kun je omgekeerd in de krat plaatsen, met onderin een lekbak (die je kosteloos kunt bijbestellen). Daarnaast verzoeken we je om het bestek en servies gesorteerd in de juiste kratten te plaatsen.

Alle andere materialen dienen schoon te worden geretourneerd.

We streven ernaar om alles binnen 7 dagen te controleren en af te handelen in ons systeem. Na het retour brengen van je order worden de materialen in ons magazijn gecontroleerd op eventuele schade of ontbrekende items.

Eventuele kosten voor tekorten of reparaties worden in rekening gebracht.

Alle materialen hebben een eigen manco-prijs. Indien er iets kapot gaat, streven wij ernaar om binnen 7 dagen een manco-factuur te sturen.

Borg

Voor het gebruik van onze koelaanhangers brengen wij €250 borg in rekening. Het kan zijn dat we voor andere materialen ook een borg vragen, dit wordt vermeld op je factuur. Na controle bij het retourneren wordt het bedrag per bank teruggestort.

De borg wordt binnen 7 dagen teruggeboekt op dezelfde manier waarop deze betaald is.

Personeel

Stretchtenten, pagodenten en aluhallen worden door ons op- en afgebouwd. Heb jij een mooi event op komst en kom je echt de handen te kort om het op- en af te bouwen?

Geen zorgen, wij staan voor je klaar. Informeer gerust naar de mogelijkheden!

Nee, wij verhuren geen personeel. We kunnen wel ondersteunen bij het op- en afbouwen van materialen, maar dit is op aanvraag. Personeel voor bijvoorbeeld catering of achter de bar bieden wij niet aan.